Participació d'Edul@b en l'edició especial sobre e-Assessment de la revista ETHE - Edulab

Participació d’Edul@b en l’edició especial sobre e-Assessment de la revista ETHE

La revista International Journal of Educational Technology in Higher Education de SpringerOpen ha publicat recentment una edició especial sobre e-Assesment coordinada per Lourdes Guàrdia (investigadora d’Edul@b), Geoffrey Crisp i Mathew Hillier.

2  Lourdes
Dr. Geoffrey Crisp

P. Vice Chancellor (Educació)

University of New South Wales (Austràlia)

Dra. Lourdes Guàrdia

Directora del Programa d’ Educació i TIC Universitat Oberta de Catalunya

Dr. Mathew Hillier

Academic/Senior Conferenciant

Monash University (Austràlia)

Els articles d’aquesta edició especial ens conviden a entendre amb major detall com es pot utilitzar la tecnologia per a promoure avaluacions autèntiques i significatives i com utilitzar l’avaluació en línia (e-Assesment) juntament amb d’altres estratègies.

Es mostren algunes de les investigacions més recents en e-Assessment, les quals ens porten més enllà dels formats tradicionals, com es la selecció de respostes tancades, suggerint avaluacions que es basen en el suport de les TIC, més autèntiques, que requereixin estratègies de pensament complex, resolució de problemes i estratègies de col·laboració que facilitin el desenvolupament i la comunicació de resultats d’aprenentatge més sofisticats.

L’ús d’e-Assesment per la millora de l’aprenentatge de l’estudiant i els resultats de les proves d’aprenentatge

L’editorial “L’avaluació en línia com a estratègia per a millorar les evidències dels resultats d’aprenentatge de l’estudiant” presenta i introdueix cinc articles. Un d’aquests articles ha estat escrit per tres investigadors del grup Edul@b (Teresa Romeu, Marc Romero i Montse Guitert), i investiga el paper actiu dels estudiants en la fase de disseny de l’avaluació, en la qual els estudiants no són simples receptors passius d’una tasca d’avaluació, sinó que estan genuïnament involucrats en la seva planificació i construcció.