Participem al III Congrés de Competències Digitals | Edulab

Participem al III Congrés de Competències Digitals

El 5 d’octubre, el Cibernàrium de Barcelona Activa acollirà la tercera edició del Congrés de competències digitals, que enguany s’articula sota el lema “Ciutadania ètica i compromesa en l’àmbit digital”. L’esdeveniment, que en aquesta edició tindrà format híbrid, comptarà també amb diferents tallers virtuals de tipus metodològic i tecnològic previstos els dies 3, 4, 6 i 7 d’octubre.

La ràpida adopció i interiorització de les tecnologies digitals per part d’infants i joves, juntament amb l’ús de dispositius en sectors com el de la salut i l’educació remarca la necessitat de formació i actualització en competències digitals. Per aquest motiu, el Departament de Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori, Barcelona Activa, Blanquerna – Universitat Ramon Llull, la Universitat Oberta de Catalunya i la Fundació i2CAT organitzen la tercera edició del Congrés de Competències Digitals, el 5 d’octubre, al Cibernàrium de Barcelona.

El congrés reunirà personalitats de referència en l’àmbit digital. L’objectiu no pot ser un altre que promoure el debat i la reflexió al voltant de qüestions clau: Com afrontem la bretxa digital i les desigualtats? De quina manera podem aconseguir el benestar i la seguretat digital? Com contribuïm al desenvolupament d’una ciutadania digitalment empoderada d’una forma ètica i inclusiva per a totes les persones?

Com sabeu, el grup hem participat des de l’àmbit (concretament la Montse Guitert i la Teresa Romeu) en l’organització del congrés des de la seva primer edició. A més, fent palesa la participació de la UOC, la Teresa formarà part del panell de persones expertes en una de les sessions i la vicerectora Àngels Fitó farà la benvinguda institucional. El grup de recerca Edul@b va tenir una àmplia participació en l’anterior congrés, en la seva segona edició de 2021.

El programa inclou conferències i taules rodones presencials, així com diferents tallers pràctics i virtuals.

Podeu consultar el programa en: https://actic.gencat.cat/ca/congres/programa/

El Congrés de competències digitals és una iniciativa conjunta del Departament de Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori de la Generalitat de Catalunya, Barcelona Activa, Blanquerna – Universitat Ramon Llull i la Universitat Oberta de Catalunya. Aquesta edició està organitzada per la Fundació i2CAT.

Per més informació us podeu adreçar a l’adreça https://actic.gencat.cat/ca/congres/

Inscripcions: bit.ly/InscripcióCCD2022

• Subscription