Membres d’Edul@b van impartir el taller "Docència de cursos en línia" per al projecte AMED - Edulab

Membres d’Edul@b van impartir el taller “Docència de cursos en línia” per al projecte AMED

El 25 de febrer, el Marcelo Maina, la Lourdes Guàrdia, la Nati Cabrera i la Maite Fernández-Ferrer, membres del grup Edul@b, van impartir el taller “Docència de cursos en línia” dirigit a 16 docents del Programa d’Estudis dissenyat en el marc de el projecte AMED i dirigit al desenvolupament professional de professors i responsables de la Universitat Nacional de les Maldives (MNU). A l’esdeveniment també hi van assistir 14 professors més de MNU interessats en els temes tractats.

El taller va introduir  a 75 professors i personal directiu els principals conceptes relatius a la docència de cursos en línia i va oferir una aproximació als diferents mòduls del Programa d’Estudis que s’imparteix a la institució maldiva. Aquest programa, producte d’un co-disseny, en el qual van participar els socis del projecte i liderat per la UOC, té com a propòsit principal formar docents i personal directiu en aspectes clau per a la transformació de la universitat cap a la bimodalitat, implantant l’aprenentatge mixt com a eix estratègic de la institució. La sessió es va dividir en dues parts principals: a la primera, el Marcelo Maina i la Lourdes Guàrdia van presentar als participants els conceptes i estratègies bàsiques de l’ensenyament en línia i l’aprenentatge actiu; en la segona, la Nati Cabrera i la Maite Fernández-Ferrer van abordar el tema del feedback i l’avaluació en línia com a mitjà per millorar l’aprenentatge dels estudiants.

Al taller que va durar 3 hores, els participants també es van involucrar en activitats i tasques participatives gràcies a una interacció que va fomentar la seva motivació i compromís. Les intervencions van alimentar el debat sobre les tècniques i els recursos per a la facilitació de l’aprenentatge en línia que es van introduir a la formació.

El taller va finalitzar amb una activitat dirigida únicament al grup de professors responsables de formar la resta de docents de la institució, i que va consistir en una sessió de preguntes i respostes, dividida en 4 sales de reunió, una per cada mòdul del Programa d’Estudis. Els participants van interactuar amb els coordinadors dels mòduls per aclarir i compartir opinions sobre la impartició d’aquests, després de completar una activitat prèvia al taller.

El feedback dels participants va ser molt positiu, especialment pel que fa a nous coneixements amb els quals s’han hagut de familiaritzar. També es van expressar opinions favorables sobre el conjunt del taller, el contingut treballat pels ponents, la durada i la dinamització, aspectes que van respondre plenament a les expectatives dels participants.

El pilotatge del Programa d’Estudis AMED es va iniciar el passat dilluns 8 de març, de manera que tots els seus docents estan actualment posant en pràctica els conceptes i estratègies presentats al taller “Docència de cursos en línia” així com a la resta de tallers en línia organitzats pel projecte AMED.