Edul@b participa a la Conferència Final del projecte EPICA - Edulab

Edul@b participa a la Conferència Final del projecte EPICA

La Conferència Final de EPICA es va dur a terme el 10 de desembre a través de Zoom. L’esdeveniment es va organitzar en col·laboració amb eLearning Africa, la xarxa mundial de professionals que treballen en el camp de l’educació i les TIC.

La conferència va marcar el tancament de el projecte europeu EPICA llançat el 2018 i va presentar els resultats obtinguts involucrant com a ponents a alguns dels principals líders de el projecte. L’esdeveniment va incloure presentacions i debats interactius que van abordar la rellevància de les competències per a l’ocupabilitat, les metodologies innovadores que donen suport un enfocament d’aprenentatge basat en competències i els avantatges i beneficis de l’ePortfoli per al mercat africà. El programa tambié va incloure una demostració en viu de l’ePortfoli i una sessió de preguntes i respostes.

La ponència a càrrec de Marcelo Maina, membre del grup de recerca Edul@b i coordinador de la feina feta en els pilots, es va centrar en la metodologia per avaluar i visibilitzar les competències d’ocupabilitat. Durant la ponència es va presentar el marc conceptual dissenyat per la UOC, les diferents fases d’implementació en les IES i el conjunt de consideracions que van sorgir dels pilots duts a terme simultàniament a la UOC i en altres tres institucions acadèmiques subsaharianes: Makerere University (Uganda) , Maseno University (Kenya) i Open University of Tanzània (Tanzània). La sessió va despertar interès en moltes altres institucions que podrien convertir-se en usuaris de la solució dissenyada pel projecte EPICA.

761 participants de 79 països diferents es van registrar a la conferència. D’aquests, 248 pertanyien a universitats, inclosos rectors i rectors; 88 eren directors generals, directors o gerents d’empreses privades; al voltant de 50 treballaven en ministeris i organismes nacionals relacionats amb l’educació, les TIC, l’agricultura, etc. i al voltant de 30 representaven importants ONG com UNESCO i UNICEF. En la conferència també van participar 9 periodistes.

Es va fomentar la creació de xarxes i la interacció entre els participants de la conferència mitjançant un xat obert i la compilació depreguntes rellevants dels assistents perquè els ponents les abordessin. Els assistents van mostrar interès en el tema i una alta disposició a aprendre com convertir-se en futurs usuaris de la solució proposada per EPICA.