Una recerca sobre la formació en línia és seleccionada per l’ACUP pel recull de bones pràctiques d’innovació docent - Edulab

La recerca sobre formació en línia Form@TIC, coordinada pels investigadors del grup de recerca Edul@b, Montse Guitert, Teresa Romeu i Marc Romero, juntament amb la professora de la UOC Gemma Abellán, ha estat una de les experiències educatives seleccionades per l’Associació Catalana d’Universitats Públiques (ACUP) i la Generalitat de Catalunya pel recull de bones pràctiques d’innovació docent d’enguany de les vuit universitats públiques catalanes.

Un total de 23 experiències educatives han estat escollides d’entre les millors comunicacions presentades en el Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI), celebrat el passat mes de juliol de 2018 a la Universitat de Girona, i les distincions Jaume Vicens Vives 2017 i 2018 de la modalitat col·lectiva.

Aquestes 23 experiències seleccionades s’han classificat dins dels quatre àmbits següents:

1. Metodologies innovadores.
  2. Avaluació.
  3. TIC.
  4. Formació fora de l’aula.

De cada bona pràctica se n’ha fet un document i un vídeo explicatiu que es poden consultar en el següent enllaç: http://bonespractiques.acup.cat/ca.

Cinc claus de la col·laboració en línia en la formació inicial de docents de la UOC

La recerca, seleccionada dins l’àmbit TIC, es centra en la formació específica desenvolupada en l’àrea de Competències Digitals de la UOC que duen a terme els professors col·laboradors que s’inicien en la docència en línia, anomenada Form@TIC, on treballa de forma col·laborativa i en línia.

El seminari Form@TIC proporciona les estratègies per a garantir la docència de l’assignatura «Competències TIC» (CTIC) i posa en joc les habilitats per a assegurar la col·laboració entre docents. Els participants del curs experimenten, treballant en col·laboració, el rol d‘estudiant i el del docent en línia.

Podeu trobar més informació d’aquesta experiència en aquest enllaç i en el següent vídeo: