El projecte europeu Erasmus + CODUR coordinat pel grup de recerca Edul@b és presentat en el Consell Africà d’Educació a Distància | Edulab

Del 22 al 23 de març del 2018 ha tingut lloc a Beira, Moçambic, la reunió del Comitè Directiu i de la Junta Executiva del Consell Africà d’Educació a Distància (ACDE), en el qual ha estat invitat el coordinador del projecte europeu Erasmus + CODUR, el professor Albert Sangrà. El projecte CODUR és coordinat pel grup de recerca Edul@b.

En aquestes reunions s’ha presentat l’estat de desenvolupament dels criteris i indicadors del CODUR i el feedback rebut ha estat molt positiu. Les universitats africanes obertes, a distància i en línia s’enfronten als mateixos problemes que qualsevol altra universitat en línia en el món: la falta de visibilitat, les preocupacions sobre la qualitat de la seva oferta educativa i altres consideracions en relació als rànquings universitaris.

Les universitats a Àfrica s’estan movent ràpidament cap a l’educació oberta i en línia com una forma d’ampliar l’educació superior en tot el continent. Hi ha una preocupació, a més, per proporcionar educació d’alta qualitat. Com agents necessaris per aconseguir els Objectius de Desenvolupament Sostenibles (ODS) de la ONU, les universitats a Àfrica han acollit amb satisfacció una iniciativa com és la del CODUR per tenir criteris i indicadors de mesurament de la seva qualitat i directrius que recolzin a qualsevol universitat oberta i en línia per avançar cap a estàndards més alts de qualitat en la provisió d’educació superior.

En el marc de les reunions s’han tingut converses molt interessants amb el Pof. Abdel Raouf Abbas, president d’ACDE i el Prof. Rotimi Ogidan, director executiu d’ACDE, així com amb diversos vicerectors universitaris.

Finalment, s’ha acordat comunicació i actualitzacions continues sobre el projecte, així com assessorament i recolzament estratègic a fi de fer que l’educació en línia d’alta qualitat creixi i sigui més visible també en el continent africà, on CODUR ja compte amb un soci associat (Universitat de Sudàfrica, UNISA).

• Arxius