Comença el projecte H2020 EPICA! Kick-off meeting a Lillehammer (Noruega) | Edulab

Comença el projecte H2020 EPICA! Kick-off meeting a Lillehammer (Noruega)

El projecte H2020 EPICA “Strategic partnership for the co-design of an innovative and Scalable ePortfolio ecosystem to improve the quality and visibility of skills” ha començat al gener amb una partnership internacional i una contribució de la Comissió Europea de 1.897.450 €.

El consorci, coordinat per l’International Council for Open and Distance Education (ICDE), inclou la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), la PIME espanyola Documenta SL., l’organització internacional ‘Integrated Communications, Worldwide Events’ (ICWE) i quatre universitats de tres països subsaharians (Universitat Oberta de Tanzània, Universitat Makerere d’Uganda, Universitat Maseno de Kenya i la Universitat Virtual Africana).

El projecte té com a objectiu abordar la bretxa en habilitats dels països africans a través d’un procés de codisseny, adaptació, implementació i validació d’un ePortfolio innovador i escalable basat en competències. Les accions del projecte pretenen fomentar l’adopció de noves metodologies pedagògiques basades en les competències i fer front a les creixents demandes del mercat de treballadors millor qualificats, fent les competències més visibles i comparables.

Les comunitats d’usuaris finals participaran en tot el procés de disseny i pilotatge per garantir que l’ePortfolio compleixi amb els requeriments dels usuaris i del mercat.

La reunió de llançament celebrada a Lillehammer (Noruega) els passats dies 29, 30 i 31 de gener, i a la qual van assistir els recercaires d’Edul@b Lourdes Guàrdia, Marcelo Maina i Albert Sangrà, ha estat una gran oportunitat per revisar i discutir tota la planificació del projecte, acordar els conceptes clau i les dinàmiques de treball i compartir experiències rellevants desenvolupades en projectes anteriors amb l’objectiu d’establir les bases per a les accions futures del projecte.

Els objectius d’EPICA, com p.ex. la implementació d’estratègies d’avaluació en línia mitjançant l’ús de ePortfolios o la millora de l’ocupabilitat dels graduats, estan en línia amb els objectius establerts pel pla estratègic de la UOC en què el compromís amb la globalització i la construcció d’un espai de coneixement global representa una prioritat.

¡Col·laborar amb universitats africanes i emprendre aquesta nova experiència serà sens dubte un gran desafiament per a Edul@b!

• Arxius