La UOC i el grup de recerca Edul@b organitzen la nova edició del FIET 2019 sobre Intel·ligència Artificial en l’educació - Edulab

El grup de recerca Edul@b i la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) són els organitzadors de l’edició d’enguany del Fòrum Internacional d’Educació i Tecnologia (FIETxs2019) que tindrà lloc el dia 30 de maig al Col·legi Oficial d’Agents Comercials de Barcelona (COACB).

Amb el títol “La Intel·ligència Artificial en l’Educació” el FIETxs2019 pretén reflexionar i fer propostes de caràcter transformador a partir dels resultats de la recerca i de les evidències que aquesta ens aporta, donat que l’evolució de la tecnologia i, concretament, la Intel·ligència Artificial ens situa davant nous escenaris que des dels entorns educatius hem d’analitzar per a plantejar les nostres accions en relació al futur de l’educació.

Programa d’activitats

El dia 30 de maig hi hauran dues sessions diferenciades. La sessió del matí serà restringida als membres dels 9 grups de recerca que conformen FIET i es durà a terme en anglès. L’objectiu és establir un diàleg amb experts, en Jordi Albó-Canals (Tufts University, USA) i en Daniel Spikol (Malmö University, Suècia), sobre “Artificial Intelligence in Education: Lights and Shadows”, amb l’intenció de posar sobre la taula aquells aspectes que són promissoris o amenaçants en el que respecta a l’aplicació de la IA en l’educació. El diàleg continuarà amb preguntes o intervencions dels investigadors dels grups de recerca assistents.

A la tarda, la sessió del Seminari serà oberta al públic en general, més enllà dels grups organitzadors, amb dues activitats: “El racó de l’investigador“, on es presentaran comunicacions per part de doctorands de diverses universitats, i un “Panel d’Experts” on hi participaran l’Ulises Cortés (BSC, UPC), Nardine Osman (IIIA-CSIC), Vicenç Casas (RoboÈtica, Col·legi Mare de Déu dels Àngels) i Jordi Albó-Canals (Tufts). El panel, que portarà per títol “Esperança o por: què en pot esperar l’educació de la intel·ligència artificial?” estarà moderat pel periodista Jaume Vilalta i es durà a terme en castellà i català.

Podeu consultar el programa complet en el següent enllaç: https://fiet2019.fietcat.cat/programa.

Podeu fer les vostres contribucions en el següent enllaç: https://fiet2019.fietcat.cat/contribuciones.