Edul@b participa a la reunió de DIGI-PROF a Kaunas (Lituània) | Edulab

Edul@b participa a la reunió de DIGI-PROF a Kaunas (Lituània)

Els dies 26 i 27 d’abril, ha tingut lloc a Kaunas (Lituània) la reunió del Projecte DIGI-PROF (Transparent Assessment for Online Learning by Digitally Competent Professors).

DIGI-PROF promourà l’excel·lència en l’ensenyament i el desenvolupament d’habilitats digitals responent a la Comunicació del Pla d’Acció d’Educació Digital (DEAP, 2020), que estableix com a prioritat estratègica donar suport als sistemes d’educació superior d’alt rendiment mitjançant l’establiment l’ensenyament en línia, contingut digital i competència digital. Les noves pràctiques innovadores d’ensenyament i aprenentatge s’establiran aplicant els marcs DigCompOrg i DigCompEdu per desenvolupar la competència digital dels docents i les institucions d’educació superior, per donar suport a les capacitats digitals de l’educació superior i crear una col·laboració digital entre professors i estudiants d’educació superior mitjançant programmes d’estudi formals que condueixin a la micro credencialització. Els professors i les institucions establiran nous escenaris per a la col·laboració internacional dissenyant nous cursos basats en una avaluació transparent i de suport als estudiants. Aquests cursos els impartiran professors experts en competència digital, i s’oferiran en modalitat virtual i semipresencial, i es donaran microcredencials als participants.

En aquest projecte hi participen Josep Maria Duart, Lourdes Guàrdia, Marcelo Fabián Maina i Maria Luisa Malerba, membres del grup de recerca Edul@b. Durant aquesta reunió, l’equip de la UOC, juntament amb VMU, col·líder de l’Output 2 (O2), Monitoritzar, donar suport i involucrar els estudiants a partir de l’evidència generada per les tecnologies digitals, han presentat la base conceptual del treball. Això inclou el marc DigCompEdu combinat amb “Learning analytics: a metacognitive tool to engage students” de VMU. A més, han presentat el marc metodològic que guia la desk research en curs, una recopilació de les millors pràctiques sobre l’ús del learning analytics, visual dashboard i evidència digital per donar suport al disseny de l’aprenentatge i les intervencions informades dels professors durant la impartició dels cursos.

Juntament amb la UOC, els socis que participen en el projecte són: la Universitat Vytautas Magnus (VMU) de Lituània, la Universitat d’Aveiro (UAVR) de Portugal, la Universitat de Silèsia (UŚ) de Polònia, la Duale Hochschule Baden-Württemberg Heilbronn (DHBW) a Alemanya i l’European Distance and E-learning Network (EDEN) a Estònia.

• Subscription

• Arxius