“El feedback formativo en la universidad”, un llibre coeditat per Nati Cabrera - Edulab

“El feedback formativo en la universidad”, un llibre coeditat per Nati Cabrera

Nati

Ja es troba publicat, en paper i obert en línia, el llibre El feedback formativo en la universidad. Experiencias con el uso de la tecnologia, una publicació en la què col·labora Edul@b i de la qual n’és coeditora, juntament amb Rosa Mayordomo, la investigadora del grup Nati Cabrera. La publicació també ha comptat amb la col·laboració de David Carless i Elena Cano, referents internacionals en temes d’avaluació i feedback a la universitat.

El llibre es centra en el feedback com a estratègia i instrument per promoure el diàleg entre els agents que intervenen en el procés d’aprenentatge de l’estudiant, amb l’objectiu d’afavorir la reflexió crítica sobre el propi aprenentatge. La publicació també incideix en la consideració del feedback en tant que procés i, per tant, que posa l’accent no només en la informació sobre l’aprenentatge assolit, sinó també en les accions i estratègies que s’haurien de realitzar en les tasques futures per tal de millorar-lo. És el que anomenem feedforward.

Nati 2Amb aquesta publicació es pretén, per un costat, contribuir a la difusió d’una determinada conceptualització de feedback i de feedforward i, per un altre costat, proporcionar exemples d’aplicació pràctica a la universitat, en diferents assignatures i escenaris. Així doncs, les experiències que es presenten obeeixen a una mateixa concepció de feedback, que intenta supera la visió tradicional del mateix, i que situa el protagonisme en el propi estudiant i en el desenvolupament de la seva capacitat d’autoreflexió.

Podeu consultar la publicació en línia en aquest enllaç.