“Networked Scholars”, una xerrada de George Veletsianos - Edulab

“Networked Scholars”, una xerrada de George Veletsianos

George 2

El passat 12 de novembre del 2015 es va celebrar a Barcelona el seminari internacional “Nous Contextos, múltiples mecanismes: Ecologies d’aprenentatge” organitzat per el grup de investigació Edul@b de la Universitat Oberta de Catalunya.

El seminari pretenia presentar el concepte d’ecologia d’aprenentatge i trobar punts comuns en les línies d’investigació d’experts nacionals i internacionals. En aquest sentit, es van explorar els principals components de les ecologies d’aprenentatge, amb especial atenció a la mesura en la que les TIC i les xarxes socials poden enriquir-les.

Networked Scholars per George Veletsianos

Precisament, en el marc del seminari va tenir lloc la xerrada “Networked Scholars” de George Veletsianos, professor d’educació i investigador de tecnologies de l’aprenentatge a la Royal Roads University de Canadà. La qüestió bàsica plantejada pel professor va residir en com les universitat poden recolzar i fomentar la participació en xarxa de forma eficient.

La major part de la conferència es va centrar en explicar la formació de estructures online en l’àmbit acadèmic i l’ús de les xarxes socials portades a terme per part dels acadèmics. En aquest sentit, i entre d’altres qüestions, Veletsianos va parlar sobre el concepte de Networked Shcolarship; va indicar els usos de la xarxa per part dels acadèmics en els cursos online; va apuntar l’ús de les xarxes socials per part dels professors i va plantejar els desafiaments que han d’afrontar.

Segons el professor les implicacions d’aquestes estructures son diverses i significatives, ja que certes pràctiques digitals qüestionen elements de la pràctica acadèmica tradicional. Les xarxes socials, a més, transformen la pràctica acadèmica tradicional i, a la vegada, la pràctica acadèmica transforma com s’utilitzen les xarxes socials. Podeu visualitzar la xerrada completa de George Veletsianos aquí:

• Últims Tweets